حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند
سرخط خبرها

ایران در تولید رادیوداروها به توانمندی بالایی رسیده است | اسلامی: با عربستان همکاری خواهیم کرد

  • کد خبر: ۱۵۵۹۶۴
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
ایران در تولید رادیوداروها به توانمندی بالایی رسیده است | اسلامی: با عربستان همکاری خواهیم کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از همان روز اول اعلام از سرگیری روابط تهران و ریاض از طرف سعودی پیام دریافت کردیم، گفت که حتما با عربستان همکاری و تعامل خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی با اشاره به اینکه دست‌یابی به فناوری‌های نوین و نوظهور، نشانه قدرتمندی یک کشور است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به کشور‌های خارجی، علیرغم همه مزاحمت‌ها و تحریم‌ها، به یک ظرفیت بسیار بالایی در علم دست یافته‌ایم. کشور‌های خارجی هوافضا را در انحصار خود نگه داشته بودند، اما مشاهده می‌کنیم که ایران اکنون به قدرتی رسیده است که ماهواره می‌سازد، آن را پرتاب و از اطلاعاتش استفاده می‌کند.

وی در گفتگو با شبکه العالم با بیان اینکه «ایران در تولید رادیو دارو‌ها به توانمندی بالایی رسیده است»، تصریح کرد: با دستگاه پت اسکن، ناحیه مشکوک به سرطان را تشخیص می‌دهیم و رادیو دارو‌های مورد استفاده در این فرایند کاملا ایرانی است و تلاش ما این است که به وضوح بیشتری در این بخش برسیم. همچنین قدرت اثر بخشی این دارو‌ها برای تزریق به سلول سرطانی و درمان آن در ایران در حال افزایش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که محصولات پزشکی هسته‌ای به ۹ کشور صادر می‌شود و تقاضا برای آن در حال افزایش است.

اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: به نظر نمی‌رسد که مشکلی وجود داشته باشد؛ مهم اراده سیاسی برای این کار است که اگر طرف مقابل از رفتار غیرقانونی و ظالمانه دست بردارد می‌توانیم به نتیجه برسیم، آن‌ها معتاد به تحریم هستند و هرروز ایران را تحریم می‌کنند و خسته هم نمی‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اولویت ایران را توسعه همکاری‌ها با همسایگان دانست و تاکید کرد: اتفاقات خوبی که اکنون برای رفع سوء تفاهم‌ها رخ داده است برای پیشرفت کشور شایسته‌ترین اقدام است، سیاست ایران در توجه به همسایگانش سیاست پابرجایی است.

وی افزود: همان روز اعلام ازسرگیری روابط با عربستان، از ریاض پیام دریافت کردیم که از برقراری مجدد روابط ابراز خرسندی کرده بودند و ما حتما با آن‌ها تعامل و همکاری خواهیم کرد.

اسلامی همچنین وعده داد که در راستای خدمت به مردم عربستان همکاری‌هایی در زمینه رادیودارو میان دو کشور صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->